Nieuwbouwverkopers
  • 19 april 2023

6 redenen die je zullen overtuigen programmatic advertising te testen

Waarom jij zou moeten nadenken over programmatic advertising als deel van je vastgoedmarketingmix. Maar eerst, wat is programmatic advertising?

Programmatic advertising is het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte op het internet. Hierbij worden algoritmes gebruikt om te bepalen welke advertenties aan welke doelgroepen worden getoond. Programmatic advertising maakt gebruik van realtime bidding, waarbij de adverteerder in een fractie van een seconde biedt op de advertentieruimte die beschikbaar is op een website. Een soort beurs dus waar je probeert om zo goedkoop mogelijk advertentieruimte in te kopen op verschillende kanalen.

Waarom is programmatic advertising het overwegen waard binnen de vastgoedmarketing?

  1. Doelgroepgericht adverteren: Programmatic advertising maakt het mogelijk om zeer gericht te adverteren op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag. Hierdoor kan je advertenties tonen aan mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in jouw vastgoedaanbod.
  2. Kostenbesparing: Programmatic advertising maakt het mogelijk om op een kostenefficiënte manier te adverteren, omdat het gebruik maakt van geautomatiseerde systemen en algoritmes. Hierdoor kan je jouwmarketingbudget effectiever besteden.
  3. Realtime optimalisatie: Programmatic advertising maakt het mogelijk om advertenties in real-time te optimaliseren. Zo kan er snel worden ingespeeld op veranderingen in de markt en kan de effectiviteit van de campagne worden verbeterd.
  4. Hogere conversieratio: Programmatic advertising kan leiden tot een hogere conversieratio, omdat advertenties gericht worden getoond aan mensen die geïnteresseerd zijn in vastgoed. 
  5. Meerdere kanalen: Met programmatic advertising kan je via één platform adverteren op verschillende kanalen, zoals sociale media, mobiele apps en websites. Veel efficiënter dus dan zelf alles op te zetten op verschillende kanalen.
  6. Meetbare resultaten: Programmatic advertising maakt het mogelijk om de resultaten van een campagne inzichtelijk te maken en te meten. Hierdoor bereken je makkelijk de cost per lead.

Kortom, programmatic advertising is zeker iets om aan te denken binnen de vastgoedmarketing. Het biedt je de mogelijkheid om op een effectieve en kostenefficiënte manier jouw doelgroep te bereiken, conversieratio te verhogen en resultaten van campagnes inzichtelijk te maken. Door in te zetten op programmatic advertising kan je je merkbekendheid vergroten en concurrentiepositie versterken.

Klinkt het toch nog een beetje als Chinees? Wij zetten je graag op weg. Tijdens een babbel bij ons op kantoor verduidelijken we graag alles. Hit reply en dan zitten we binnenkort samen.