Nieuwbouwverkopers
  • 13 mei 2021

Digitaal verhalen vertellen

Online lead generation is de normaalste zaak van de wereld geworden, maar de klassieke recepten lijken vaak opgesoupeerd. We kunnen het weten, want we waren één van de eersten die via social media nieuwbouwprojecten adverteerden. De rest volgde.

Vandaag zijn Facebook en Instagram nog steeds de constante en nieuwkomers dienen zich niet direct aan. LinkedIn vormt 'soms' een optie, bijvoorbeeld voor een hoger segment of voor investeringsprojecten, maar blijft qua rendement meestal serieus achter.

Wat kan een oplossing zijn? Mensen houden van verhalen. Jong en oud. Digital storytelling dus, om op basis van een duurzaam contentbeleid de correct gedefinieerde doelgroep(en) te bereiken. Enige voorwaarde: het resultaat moet zijn dat mensen, potentiële kopers, overtuigd (of verleid) worden tot een aankoop, waardoor ze (onbewust) een beter, gelukkiger leven zullen krijgen. Dit is cruciaal.

Die merkessentie breng je niet in één keer over. Een scherp gedefinieerde communicatiefunnel, die je consistent moet kunnen volgen, vormt de basis. Stap voor stap van een eerste prospectcontact tot een gekwalificeerde lead, die ofwel koopt ofwel met een goede reden afhaakt. Wat heb je nodig? Menselijke, empathische en bevattelijke content, om mensen te connecteren met je merk of project. Op die manier overtuig je iedereen stap voor stap van hun investering in een betere toekomst.

Alleen met een sterk plan van aanpak en het consistent volhouden van de gekozen strategie kan dit werken. Ook dat weten we uit ervaring. Als een puzzel die samen moet gelegd worden, maar tot het gewenste resultaat leidt door vooral vol te houden.

Een scala van mogelijkheden dient zich aan om mee te spelen, om die boodschap te overbruggen naar jouw persona’s. Een projectblog, getuigenissen, video en podcasts, immersive media, influencer opinies, pers, events of uiteraard social media, in de ruimste zin van het woord, maken het verschil. Niet apart, maar samen. Vergeet daarbij niet je klassieke tools te integreren, zoals je brochure en website, maar evengoed een aantrekkelijk plannenboek. Meer weten? Laat ons een babbel opzetten, bij een lekkere koffie.

Een stap voor stap proces om prospecten naar klanten en ambassadeurs te laten groeien
Het consistent volhouden, meten en bijsturen vormen de basisvoorwaarden om tot succes te komen.
Kris Sierens - Managing director