Nieuwbouwverkopers
  • 15 juni 2021

Evaluatie digitale sales tool Prompto

Tijdens de afgelopen periode hebben we ons allemaal afgevraagd of het nieuwbouw verkoopproces anders, beter én digitaler kan verlopen. Uiteraard hebben we diverse oplossingen geëvalueerd, al meerdere jaren zijn we er mee bezig. Vanuit die ervaring hebben we zelf ook enkele tools weerhouden om mee verder te werken en toe te passen.

Belangrijke criteria daarbij waren vooral de user friendliness bij gebruik en opzetten van een project, het flexibel gebruik op verplaatsing en natuurlijk de prijs.

Met Prompto werden die stappen zeker in de juiste richting gezet. Vooral de toegankelijkheid werd sterk aangepakt. Je voelt dat dit een constante evolutie is. Belangrijke uitdagingen die men tackelt:
• Content en documenten staan vaak overal verspreid, waardoor niemand weet of ze met de laatste finale content aan de slag gaan
• Indien verkopers dringend specifieke content nodig hebben, is deze niet altijd beschikbaar en al zeker niet op verplaatsing
• Kandidaat-kopers verwachten heel veel en haken snel af indien ze geen emotionele ervaring beleven of het vertrouwen in het project niet kunnen opbouwen
• Verkopers spenderen te veel tijd aan niet-sales gerelateerde taken
• Marketing heeft nood aan correcte informatie over welke tools in te zetten, afhankelijk van het type project

Bedoeling is om verkopers (via een online gesprek of ter plaatse bij de klant) de baan op te sturen met een digitale tool, waarin heel overzichtelijk de volledige portefeuille aan projecten gecentraliseerd staat. Prompto helpt wel degelijk om verkopers op een interactieve en professionele manier nieuwbouwprojecten te presenteren aan klanten. Een ervaring die kandidaat-kopers bijblijft en die je al dan niet ook kan integreren op je projectwebsite.

Een sterke digitale sales tool met veel potentieel voor de toekomst. Slimme features liggen er op de plank en zullen de applicatie nog beter maken, vooral wanneer de link kan gemaakt worden tussen de projectvoorstelling en de salesopvolging. De enige uitdaging die blijft, is om (eigenwijzere) verkopers niet terug te laten teruggrijpen naar de o zo gekende papierbundel.

Wil je graag zien hoe we dergelijk project vormgeven en vooral ontdekken hoe budgetvriendelijk dit voor jou kan? Maak vandaag nog een afspraak.

Vooral jongere kopers staan open voor een digitale ervaring die hen laat dromen
Kris Sierens, managing director
Interactieve projectvoorstelling